Kooli roll õppekäigu korraldamisel

Õppekäikudel käiakse eri õppeainete raames ning need toimuvad õpetaja juhendamisel. Õppekäik korraldatakse enamasti ühe ainetunni ajal või vältab see terve koolipäeva.

Õppekäigu kavandamise ajal on vajalik, et õpetaja on varem tutvunud kohaga, kuhu minnakse, ning selgitab õpilastele õppekäiguga seotud teemasid ja konkreetseid eesmärke. Kui õppekäiku kavandatakse koos koolivälise partneriga, tuleks tegevusi tingimata ühiselt välja mõelda, et õpilased saaksid võimalikult positiivse ja tulemusliku õpikogemuse.

Õppekäigu ajal on oluline, et õpilastel oleks võimalik endal uurida ja avastada ning teha järeldusi. Õpilased tegutsevad õppekäikudel tihti kas iseseisvalt, paarides või meeskondades ning õpetaja otsese juhendamiseta, seega selged õpijuhised toetavad õpilaste aktiivsust ja eesmärkide saavutamist.

Õppekäigule järgnev ühine kokkuvõtete tegemine aitab õpilastel kinnistada õppekäigul saadud kogemusi, jagada ühiseid muljeid ja koguda tagasisidet.

Kasulikke nõuandeid õppekäigu ettevalmistamiseks ja korraldamiseks leiab „Metoodilisest juhendist“, mis asub veebilehe allosas: https://www.miks.ee/index.php/opetajale/leht/naidisprobleemulesanded-loodusainete-ja-karjaariopetuse-integreerimine