Kooli roll loov-, uurimis- ja praktilise töö juhendamisel

Kooli ülesanne on töötada välja loov-, uurimis- ja praktilise töö koostamise juhend (vt nt Võru Gümnaasiumi õpilasuurimuse ja praktilise töö juhend) ning mõelda läbi tööprotsessi korraldus: kuidas valmistada õpilasi ette töö tegemiseks ja lõpule viimiseks ning kinnitada sobivad teemad ja juhendajad.

Loov-, uurimis- ja praktilise töö tegemise ajal on tähtis osa kooli juhendajal ehk õpetajal-juhendajal, kes teab õpilase võimeid ning oskab teda suunata, nõustada ja innustada kogu õppeprotsessi jooksul. Vajaduse korral aitab õpetaja-juhendaja õpilasel koolivälise juhendajaga ühendust võtta ja toetab suhtlust õpilase ja juhendaja vahel. Pooltevaheline tõhus kommunikatsioon ja hästi plaanitud tegevused on positiivse tulemuse saavutamiseks määrava tähtsusega.

Õpilase arengu toetamiseks on töö kirjutamise ajal oluline kooli juhendajal toetada õpilase koostööd koolivälise juhendajaga ning õpilase eneseanalüüsi teostamist. Peale peale töö valmimist on vajalik ühiselt kõigi osapooltega teha kokkuvõtteid töö protsessi ja tulemuse kohta.

Loovtöö info2