Marten täitis “Rakett69” saates lapsepõlveunistuse

“Rakett69” 13. hooajal punaste tiimis võistlenud Marten Mehide mahutab oma igapäevaellu õpingud, töö ning kindla plaani muuta maailm paremaks. Raketi-saates osalemine oli tema kauaaegne soov ja üks ägedamaid kogemusi.

Gustav Adolfi Gümnaasiumis õppiva Marteni lemmiktunnid on matemaatika, keemia ja füüsika, peamisteks hobideks programmeerimine ja mehhatroonika. Sealjuures on ta oma kooli mehhatroonikaklubi liige (ehitades näiteks koolile 3D-printereid!) ning juhendab 7. - 9. klasside õpilasi programmeerimise huviringis. Ja kui sellest kõigest väheks jääb, harrastab ta mäesuusatamist, jalgpalli või mustkunsti. Muide, Marten on ka ise mustkunstietendusel üles astunud!

Marten Mehide
Marten "Rakett69" saates.
Foto: Vesilind OÜ

“Rakett69” pardale jõudmisest on Marten unistanud lapseeast saati, ka on talle suureks eeskujuks olnud teise hooaja võitja Timothy Henry Charles Tamm. “Osalemine andis mulle ainulaadse kogemuse, kuidas tehakse saadet, mida ma olen väikesest peale vaadanud. Lisaks viis see mind kokku väga lahedate inimestega, kellel on kõigil erinevad huvid, kuid kes jagavad kirge teaduse ja "Rakett69" vastu,” meenutab ta oma teekonda teadusvõistlusel.

Marten räägib, et ta ei unusta kunagi seda pinget ja elevust, mida kaamerate ees ülesannete lahendamine tekitas. “Vaieldamatult üks ägedamaid mälestusi mis mul on,” kinnitab ta. “Minu jaoks oli kõige meeldejäävam hetk siis, kui öeldi esimest korda "LÄKS!" ning tuli joosta laua taha ülesannet lahendama. Alles sel hetkel sain ma päriselt aru, et olen "Rakett69"-s. Varem ei tundunud see justkui reaalne - nagu oleksin sinna saamist unes näinud.”

“Noortele, kes mõtlevad, kas tasuks saatesse kandideerida, ütlen ma üht - kandideerige! Võita on kõik, kaotada mitte midagi. Minu jaoks oli see unustamatu kogemus ning ma olen täiesti kindel, et teie jaoks oleks ka,” innustab Marten. Tulevasel raketipiloodil tasub meelde jätta, et igasugune meisterdamis- ja käeline oskus tuleb väga kasuks, sest ehitamist on palju. Samuti annab eelise lai silmaring - tasub treenida füüsika-, keemia-, matemaatika-, bioloogia- ja geograafiateadmisi, aga ka loogilist mõtlemist. Ka õpetajad saavad tulevasi osalejaid ette valmistada, põimides ainetundidesse praktilisi ülesandeid. “Teoreetiliste teadmiste kasutamine päriselus on täpselt see, mis “Rakett69” saates toimub,” räägib Marten.

Suure programmeerimis- ja mehhatroonikahuvilisena peab Marten oma lemmikleiutiseks arvutit. “Arvuti on inimkonna arengut drastiliselt mõjutanud ja ma ei väsi kunagi imestamast selle masina loogika üle! See tundub pealtnäha keerukas, aga tegelikult on arvuti tööpõhimõte proovitud teha võimalikult lihtsaks - ühed ja nullid. Kui miski on lihtne, on see minu meelest  geniaalne ning mulle meeldib avastada arvuti juures üha uusi võimalusi, mis toetuvad just lihtsatele ideedele.”

Martenit inspireerivad lood, kus inimesed on julge pealehakkamise ja suure  tööga saavutanud midagi, mis alguses tundus võimatu - näiteks Balti keti abil kätte võidetud iseseisvus. “Tulevikus tahaksin ka mina olla osa ühest sellisest loost, saavutades midagi, mis muudab maailma paremaks,” räägib ta. Võib öelda, et maailma paremaks ja mugavamaks muutmise kursil liigub Marten juba praegugi. Kooli kõrvalt töötab ta tarkvaraarendajana iduettevõttes DoBu, aidates arendada kodu digitaalset tehnilist passi, mis koondab kokku koduomanikule vajaliku info ja annab märku, kui miski vajab parandamist.

Pärast gümnaasiumi lõpetamist plaanib Marten kõigepealt läbida ajateenistuse, sihtides kohta küberväejuhatuses. Seejärel loodab ta minna mõnda Ameerika Ühendriikide tippülikooli arvutiteadust õppima. “Kui õpingutega lõpetanud olen, siis tahan ma juhtida tiimi, kus luuakse tarkvaralahendusi, mis muudavad inimeste elu paremaks või lihtsamaks. Arvatavasti oleks see seotud tehisintellektiga, sest see arvutiteaduse haru pakub mulle suurimat huvi,” jagab ta tulevikuplaane.

Autor: Kai Kaljumäe
Fotod: Vesilind OÜ
Avaldatud: 30.01.2023